انسان از طبیعت است و مانند آن تغییر می‌کند.



یک روانپزشک گفت: بهترین سبک زندگی برای افراد داشتن تنوع سالم در زندگی است و این تنوع را می‌توان با انجام فعالیت‌های لذت‌بخشی مانند ورزش به ویژه شنا، تماشای فیلم، حضور در جمع دوستان و صله رحم ایجاد کرد.
 

علی باغبانیان درباره ارتباط فصول با تغییرات خلق و خوی افراد، اظهار داشت: انسان از طبیعت است و مانند آن تغییر می‌کند. همانطور که در فصل بهار تغییراتی در طبیعت ایجاد می‌شود خلق و خوی انسان‌ها نیز دستخوش تغییر شده و به سمت تازگی و طراوت تمایل پیدا می‌کنند.

وی افزود: تابستان با گرما و محصول طبیعت همراه است، انسان‌ها نیز این گونه‌اند و در این فصل پختگی و تراوش‌های ذهنی افراد بهتر از سایر فصول خواهد بود، همچنین همانطور که در فصل پاییز تنوع رنگ‌ها و آب و هوا وجود دارد انسان‌ها نیز پس از گذراندن پختگی وارد این فصل زندگی خود می‌شوند و با وقایعی مانند ازدواج، اشتغال و ارتباطات اجتماعی مواجهند که باید با برخورداری از مهارت‌های لازم بهترین انتخاب‌ها را داشته باشد.

این متخصص حوزه بهداشت روان اظهار داشت: سالمندی مانند فصل زمستان است و افراد در این فصل تمایل به آرامش، بازنشستگی و استراحت دارد. انسان‌ها موجوداتی عاطفی، تأثیرگذار و تأثیرپذیر هستند و بر این اساس موقعیت‌ها می‌توانند بر آنها مؤثر باشد. تماشای طبیعت و تصاویر لذت‌بخش می‌تواند انسان را تحت تأثیر قرار دهد و خلق و خوی او را بهتر کند.

این روانپزشک ادامه داد: خلقت انسان و سایر موجودات به گونه‌ای است که اکثر آنها شب را به استراحت و روز را به فعالیت روزانه می‌گذرانند. بهتر است افراد خواب شب را از دست ندهند تا صبح با انرژی بیشتری فعالیت خود را آغاز کنند، همچنین ظهر با استراحت مختصر و صرف ناهار در شرایط آرامش انرژی خود را تمدید کرده تا بتواند سایر اوقات روز را با خلق خوش بگذراند.

وی افزود: بودن در کنار خانواده، صرف شام و خواب طبیعی شبانه می‌تواند فرد را برای فعالیت روز بعد آماده کند. از طرفی در طول هفته نیز این روند وجود دارد و فرد در روزهای اول هفته، توان بیشتر و روزهای پایانی، انرژی کمتری دارد که توصیه می‌شود پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها فرد به استراحت بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین سبک زندگی برای افراد داشتن تنوع سالم در زندگی است و این تنوع را می‌توان با انجام فعالیت‌های لذت‌بخشی مانند ورزش به ویژه شنا، تماشای فیلم، حضور در جمع دوستان و صله رحم ایجاد کرد.